Monday, May 10, 2010

hye mak sy,bleh sy berkenalan??

haha
kali ni ak nk post psal mok ak...
walopon ari jadi mok sdunie lpas dh..
tp ak bru ade mase nk layan blog ni..
mklumlah ak byk keje lately ni..
smnjak cuti ni,xduduk diam ak..
gerok skmo ak..
g wat ni la,cuci ni la,korek ni la,makan ni la...
bajet bz op??haha
tokmung..



ho ho ho ak nk citer r ni..
jgn r maroh...tapor nelah kang lubang linge...haha
pekeng x ak?mcm ayh mithali x care ak maroh org?haha
kut mu r eh...
tanggal 23.OGOS.1959....
lahirlah seorang wanita yg ak tidak kenali sbb time tu ak xbranok pon lgi..
yela,mok ak pon bru je dlahirkan msti r ak xdok g..haha
wanita yg dilahirkn oleh arwah HAJAH WAN SELAMAH BTE CHIK dan suaminye HAJI OSMAN BIN NGAH ini selamat dilahirkan tanpe segan silu dan tanpe byk dugaan..
die yg merupekan ank ketige dr 5 bradik tlh mengharungi hdup sbgai gadis kampung dgn pnuh tekad dan smngat waja dlm mnjalani khidupan sharian..
smasa kcil,die brsekolah d SEKOLAH RENDAH WAKAF MEMPELAM..
smasa remaja,beliau brsekolah di SEKOLAH MENENGAH PADANG MIDIN..
slpas stpm,die tlh bkerje di BANK PERTANIAN MALAYSIA yg kini digelar AGRO BANK..
bliau sgt brdedikasi dlm mnjalankan tugasnye shingge tlh mlebihi 25 thun prjalanan kariernye....
pade thun 1987,bliau tlh bernikah dgn HAJI WAN ROSLAN BIN WAN SALLEH atau name manjenye abg lan..
bliau tlh dikurniakan 4 org anak yg masing2 2 laki dan 2 puan...smart x mok dan ayh ak mnghasilkan anak2?
smart op?op op?
tgk ank ye r sape..haha



mase ari mok sdunie tu,ak bg mok ak bunge ros meroh 2 jambok...
kjut mok ak tibe2 ak wi bunge...
ak pakat lake dh r ngn ayh ak ngn adik2 kakok ak....
sempena ari mok sdunie ni..
ak mmg suke lgu ni kalu kait ngn mok...
ni lirik ye..



Kau pertama ku kenali juga pertama mu kasihi
Penghibur setiap kedukaan Sinar di dalam kegelapan
Kau tercantik di mataku
juga terindah jiwaku
Tiada tandingan di seluruh dunia
Senyumlah ibuku oh senyumlah
Engkaulah wanita sempurna bagiku
Senyumlah ibuku oh senyumlah
Senyuman saktimu memberiku kekuatan mengharungi hidup ini dengan tabah
Oh ibuku….
Kau tercantik di mataku juga terindah dijiwaku
Tiada tandingan di seluruh duniaku
Senyumlah ibuku oh senyumlah
Engkaulah wanita termulia bagiku
Senyumlah ibuku oh senyumlah
Senyuman saktimu Penghibur dukaku penyuluh arahku
Senyumlah ibuku oh senyumlah
Senyuman saktimu beri ketenangan kekuatan menghadapi segala cabaran
Oh ibuku….



byk g lagu2 laen hok gune nme ibu...
tp ak suke lgu ni lgi..
sape pnoh dgr sile dgr r...
xkn nk suh g guting rmbut plop..
xkn nk suh g jupe bomba plop op..
xkn nk suh g cari buoh durian kat getok dyung...
msti r suh dgr..haha


lastly,msti sek mu nk thu sape die tu op?
msti thu dh op..
msti r mok ak..haha
ni la mok ak hok ak syg sapa bile2...




luv u both always until i die..
 HAJAH ZAINABUN BTE OSMAN


chauzz

7 comments:

Roronoa Zoro said...

Oh.. mu bagi bunge mesti mok mu suke sgt.. aku dop bagi mende pon.. juz wat makan2 je.. tapi suprise gok mok aku.. sayang ngat aku adop mase tue.. hanya panggil sebagai pengganti diri..

huhu.. sayangilah mok kite.. haha

apih el nino said...

hahaha. kabo ke mok mu aku ucap time kaseh. kalo bukan sebab mok mu aku dokkan dapat kawan macam mu. tanpa mok mu kite dop jupe doh kim. kate ah gitu etek ke mok aku kim. kate ah kate ah. hahahaha.

staqim philux gc said...

hahaha. kabo ke mok mu aku ucap time kaseh. kalo bukan sebab mok mu aku dokkan dapat kawan macam mu. tanpa mok mu kite dop jupe doh kim. kate ah gitu etek ke mok aku kim. kate ah kate ah. hahahaha.

budakMEDICitu said...

hahaha. kabo ke mok mu aku ucap time kaseh. kalo bukan sebab mok mu aku dokkan dapat kawan macam mu. tanpa mok mu kite dop jupe doh kim. kate ah gitu etek ke mok aku kim. kate ah kate ah. hahahaha.

staqim philux gc said...

haha..hola.kabo ke mok mu aku ucap time kaseh. kalo bukan sebab mok mu aku dokkan dapat kawan mu.tanpa mok mu kite dop jupe doh kim..haha..ak ulang dh tu ayt mu...

zahirah ardy said...

Taqim, aku buke nok oyak suko2 ni. tapi... bday aku sama nga mok biological muuuu :D

staqim philux gc said...

zack:yeke?haha...kim slm la kt mak mu zack...haa tibe2 kan..haha...sngla nk ingt bedey mu kalu mcm ni..hehe