Monday, November 23, 2009

thanx mom....!!!


mokk,aku nk tubik dh ni...cepatla branak...!!







haha...seperti biase itula pembuke bicara ak ketika ak ingin mmberitahu bahawa hujan akan reda dan air hujan akan turun...pelik kan??haha...biala pelik kerana pelik itu datangnye dari ujan..eh2 silap,dtgnye dari ak..baeklah...umm mstila baek kan xkanlah nk tulis jahatlah...pe la..huhu..sape dlm dunie ni penoh tgk wajah baby atau bayi kat perut ibu mngandung seperti mane dlm diagram di atas..msti xpenoh kan..ak je hok penoh tgk..tu pon dlm gmbr ni...






ngarut jauh dh ak ni..okla bia ak stat dulu dgn haha skali lgi...gini,cite ak kali ni psl ibu ngndung...ye la kan,xkanla pasal ibu bersunat plak..mstila psl ibu mngandung..mok kite ngandungkn kite slame 9 bln 10 hari...tu pon ade jgk hok lbih tu...kdg2 10 bln pon ade,hok awal due bulan pon ade...tula stail seorang ibu dlm  melahirkan anak...ingt sng ke nk lahir bayi ni??...kalu nk tahu tny r mok mu..tny ak wat nape,ak bkn ngandung pon..kalu kaum laki ye pyh sbb nk hsilkn ank je...kalu kaum puan,ye pyh sbb nk sediekan tmpt hasil ank g,nk jage ank dlm perut g,nk branok g,nk pantang g,dan sbgainye...






byk pngorbanan ibu sbnrnye...tp ak pelikla bakpe ade jgk sesetengah atau sesetepi mnusia yg suke lawan or derhake kt mok ayoh mereka...walaupon kampung ak name KAMPUNG BARU SUNGAI DERHAKA,xsmestinye ak n pnduduk kg ak pon derhake...haha..hnye sungai tu je yg derhake...6tila ak post psl sejarah kapong ak ni...smpaikan ade yg snggup bunuh ibu sdiri,tapor pipi ibu sdiri,terajang n byk lgi la..jahat sgguh la...sejahat2 ak pon,xdokla sapa ak nok wak gitu ke mok ayoh ak...ak jht2 pon,prgai je..




kite sptutnye kene syg r kat mok ayoh kite ni...jgnla sapa beci n mrh serta berdendam kt mok ayoh kite....mok ayoh mrh tu stndard r..tu la kenangn kite bile besor kekgi...ni x,mrh sikit je,mula la nk lari dri umoh la,lari 100m plop tu mase lari dri umoh....ish2...kite sptutnye wat mok ayoh kite hepi skmo...ajok r mok ayoh g maen bola sekali ke,maen lompat si katak lompat ke,maen dam ke,maen polis entri ke....bru r seronok idup...mok ayoh pon bereh ngn kite...mksud bereh tu mcm mok ayoh ok r ngn kite...mksud ok tu plop mok ayoh syg r kat kite...mksud syg plop..infiniti r...mok ayoh syg kite xtrnilai dan smpai bile2 mok ayoh kite akn syg kite...




syurge ni smstinye di bwh tapak kaki ibu...smpaikan peribhase pon sebut sgurga di bawah telapak kaki ibu...xde lagi peribahasa hok kate mydin di bwh tapak kaki ibu,duit rm10000 di bwh telapak kaki ibu,proton ixora di bwh telapak tangan ibu....xde lagi...sbb sume tu xpenting....yg pentingnye syurga di bawah telapak kaki ibu yg paling penting..aisyah pon sapa wat lagu dgn peribahasa ni...aku ade lagu ye dlm lptop ak...tibe2 ak promote op...hahaa...artis2 sperti spin(engkaulah ibu),exist(untukmu ibu),baji(ayah ibu anak),aeman(buatmu ibu),alleycats(khabar buat ibu dan oh ibu),aisyah(syurga di bawah telapak kaki ibu),burn(kasih ibu),hattan(ibu) dan rabbani(anak soleh) pun buat lgu psal ibu...lagu laen ak xingt sgt...tp ade lgi r..






jadi pghargaan trhadap ibu ni mmg xtrnilai same skali...xleh nk diukur dgn nilai duit ataupon dollar...mmg xleh...jadi tnpe mmbuang mase mari kite pergi mmbeli kuih..xde kaitan kan??haha...saje je ak wat xkait skit...jadi mari la kite same2 renungkn2 ayt ak diatas...dan jike anda masih xde lagi lgu yg ak sebutkn tdi,silela daunlod...tibe2 ak promote lgi op...bangang ak ni...tp,gane2pon ak ttp sygkan mok ak sapa bile2....






no matter what u do,no matter what u say,u still my mom n i will love u 4eva n eva






chauzz

16 comments:

meself,Ms Fint said...

andailah mok bace benda ni, mesti rase terharu.. woh.syg makk~

staqim philux gc said...

hehe...sayangilah emak anda ye...hee

apih el nino said...

dalam bengong2 mu pandai gok mu mikir...
sbg upohnye mlm ni karok se pong...
pastu lepak...
pastu tgk barca inter...
dop soh balik xpe mlm ni...
mok mu syg mu dia xmarohnye...
hahaha...

staqim philux gc said...

haha...ak tunaikn dh ajat mu...
esok mu lop tunai ajat ak...

Anonymous said...

pergh stakim. tabek spring ah sama lu bro! hee

staqim philux gc said...

haha..mekasih r bro..

Anonymous said...

len kali kan bro, ko buat ah sal ayah lak. sbb aku rse, ayah sering kali neglected. kan kn.

staqim philux gc said...

bereh...tgu la kmunculan strusnye...ni sape plak ni??jay jgk ke??hee

Anonymous said...

yep bro! aku ske bce ur blog. brilliant (:

Anonymous said...

yep bro! aku ske bce ur blog. brilliant (:

staqim philux gc said...

thx jay..bacela lgi ek..ak de byk lgi nk post ni...tp sume nye pelik2..mu msti suke kan???hehe

Anonymous said...

haha. yep, suka teramat. nk pecah prot aku bce. haha

staqim philux gc said...

haha..ak sdiri pon pecah perut pecah gelas,sudah kenyang harap lapar..hehe

Anonymous said...

Bagusla klu ko paham pengorbanan seorg ibu jd jgnla kita derhaka pd ibu.kita kena taat pd ibu 3X lebih drpd bapak.so nanti klu anak2 ko lebih dgr ckp bini ko,jgn la marah,ek?hehe...peace!

Anonymous said...

sye paham sbb sye seorg p'puan. org laki xkan paham sampai bila2 pun seksanya masa nak beranak. rasa macam nak mati woii...!!!

staqim philux gc said...

tu r..sy cube nk memahami pon pyh...hehe